onsdag 12 mars 2008

Du har nåt på näsan


För andra gången på tre dagar har en ny glasögonkedja annonserat med en helsida i punkt se. Jag är helt fascinerad. Kolla bilden ovan. Inse hur mycket pengar det ligger bakom den. Tjejen på bilden har antagligen fått betalt. Jag tippar dock på att de skonade budgeten genom att hoppa över stylistbiten. Fotografen som tagit bilden också (gud förbjude). Därefter en originalare (som borde leka med tanken på ny karriär, vad fan är grejen med raketerna?). Då är man säkert uppe i ett par tusen. Att en helsida i tidningen kostar 109 080:- + moms gör ju det hela ännu charmigare. Pricken över i är att hela sidan är gjord mot en bakgrund som består av en diffus blomma.
Undrar om AktuellOptik känner sig nöjda med sin reklambyrå. Om inte kan jag fixa nästa kampanj åt er i Powerpoint för en femhundring. Ni kan till och med få bilden på köpet:

2 kommentarer:

Mikael K sa...

Haha, klockren!!!

RaQ sa...

Den är brutal!