onsdag 9 december 2009

Finn tre fel

Jag hjälper dig lite på traven:

Fel 1: Jag har läst Aftonbladet. Till mitt försvar måste jag säga att jag har varit hemma sjuk i över en vecka och lider av kraftig lappsjuka och rastlöshet.

Fel 2: Att Aftonbladet ens skriver om sånt här (alternativt; Varför bryr jag mig över huvud taget?)

Fel 3: Att folk på riktigt är dumma i huvudet och går på det goda facebooksamvetet fortfarande. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Fy fan för er! Ni kommer varken:
- bota cancer
- hindra sverigedemokraterna att nå riksdagen
- få japaner att sluta döda delfiner
- slippa betala för prinsessbröllopet
- avskaffa våldtäkter genom att fiffigt gå med i gruppen vägra våldtäkt
- rädda Stomatolskylten
- eliminera kvinnlig omskärelse
- få tidelagare på bättre tankar eller kriminalisera tidelag
- avskaffa tv-licensen
- rädda gåsjackegässen från plockning

Det är lite som att göra egna rosa band och täcka hela sig med dem för att visa att man minsann är jävligt god. Tänk om folk kunde göra nåt på riktigt istället?

Skaffa fadderbarn?
(Kan någon överhuvudtaget komma med en bra ursäkt till varför man inte gör det?)

Köpa julklappar?

(Fan vad glad jag hade blivit för en get!)

Inga kommentarer: