torsdag 16 februari 2012

Definiera problem


När man tittar på tv inser man att folk har det väldigt svårt. Nu pratar vi inte töntiga problem som hemlöshet eller svält. Tvärtom. Alldeles nyss hörde jag en pappa säga att han ville lägga sig ner och dö för att han köpt fejkbiljetter till en fotbollsmatch i England till sig och tretton barn. Att det i köpvillkoren stod att säljaren inte garanterar att biljetterna man köper funkar verkar inte ha avskräckt honom. Summa summarum: Han vill dö.

Ytterligare en pappa på tv som har det svårt är han i reklamen för nån on demand-tv. Hans jävla unge dristar sig att ropa på sin pappa preciiis när matchen ska börja. Budskapet i reklamen är att 81 % inte klarar att synka sina liv med tv:n. Fy fan för att behöva ta hand om sitt barn när det är nåt kul på tv! Död åt den unge som vågar störa mig under Paradise hotel Norge!

Jag tror att jag skulle kunna ha sparat in i runda slängar 200 tusen och slopat mina studier. Vad gör det för nytta att lära sig en massa om strukturella och individuella orsaker bakom problem när det uppenbarligen är så att 81% av alla föräldrar * är helt värdelösa? Värdelösa föräldrar är en rätt stor bidragande orsak till kriminalitet. Ergo: Jag borde skaffa tv om demand?

*Jag vet inte om det var av alla föräldrar och i så fall vilka föräldrar eller om det var av alla i hela världen. Jag bryr mig inte.

Inga kommentarer: