onsdag 28 november 2007

Ni får mig verkligen att vilja köpa

Bjällerklang, bjällerklang, kom och köp vår dyra skit som ni inte behöver och som ändå bara kommer att ta plats och samla damm.

Som om inte tv-reklam var enerverande nog når den desperationskulmen nu, lagom till jävla jul. Det skulle kunna vara så att det är mitt tålamod som tryter men då jag är relativt ofelbar så är det ganska uteslutet.

Jag tröttnar aldrig på att hata reklam, man skulle nästan kunna kalla det en hobby. Det skulle göra mig lite stolt då jag inte haft nån hobby sen jag försökte lära mig scratcha sent åttiotal. Det gick sådär.

I alla fall; Favoriter att hata just nu:

- Enirotrollen: En vacker dag, eller en ful, vilket som, ska jag trycka upp en gaffeltruck i näsan på dom. Jag skulle hellre slicka rent ett tunnelbanesäte än att använda mig av Eniro igen.

- Elin Ekobonde: Jag tyckte nästan att hon var lite söt första gången Arla använde henne. Kul att inte alla bönder är gubbar i blåställ MEN för i helvete; Jag vill inte se henne interagera med sin jävla unge i diverse enformiga situationer. Hade jag velat se en vuxen snacka med en spädis hade jag kollat på Bollibompa. Två minuter av -Klappa kossan. Naaaaaw, ska du klappa mamma? Hur i helvete ska det få folk att köpa mer ekologiskt?

- Toys "r" Us: Om man har oturen att vara vaken tidigt på helgerna så kan man höra en ung kvinnoröst berätta om den fyndiga konsooolen som man kopplar direkt till tv:n. Den finns på tojsrrrrrass. Seriöst; Ska man göra en budgetreklam med en speaker kan man väl kanske iaf överväga att ta en som kan uttala firmanamnet och kanske t.o.m. kånsåll. Eller jag vet inte...

- Gina Tricot: Den där stackars tjejen kan fan inte ha det kul. Hon står och dansar för sig själv i min tv, vecka efter vecka efter vecka efter vecka.

- Maltesers: Tjejerna i den flotta butiken. Guuuuuud, så busigt!

-
Comhem: Jag vill inte ens nämna de maniskt tjatiga dockorna från helvetet för då kanske de hemsöker mig.

- Listerine: Hoppas han sprängs på riktigt nångång.

- Cillit Bang: Jag vet, vi döper vårt nya rengöringsmedel till Cillit Bang!! Sen gör vi dubbad reklam också. Ja! Det kommer att funka.Jag har aldrig sett en flaska sånt nån annanstans än i affären. Undrar varför?

Alt är dock inte bajs som glimmar, det finns allt några pärlor också:

- Treo: Pschhhh-killen. Kolla minen.

- Axe: Boom chicka wow wow. Det är så töntigt att det faktiskt funkar. Bara bedriften att säga en sån fras utan att bryta ihop är värt en eloge.


Nu har jag inte en positiv atom kvar i min kropp så den mörka sidan vann idag.





2 kommentarer:

Mella sa...

Fortum, Nokia, Vodafon...

RaQ sa...

Telehor!! Inte Vodafone, Telehor!!!