torsdag 29 november 2007

Varför går man på sån skit?


Facebook... Jag var helt ointresserad i början, efter ett tags skepsis testade jag iaf och ok, jag erkänner, jag är en tönt, jag tyckte allt att det var lite kul... i en vecka ungefär. Ungefär så lång tid tog det innan jag insåg att det hela bara är en stor jävla virtuell minavännerbok. Naturligtvis är det ju också så att den som har flest vänner på Facebook när den dör vinner. Jag blev addad av folk som jag inte hade kommit på namnet på ens under knivhot. Folk jag pratat med en gång. Fan. jag pratar men främlingar alltsom oftast, DAMN att jag inte frågar alla vad de heter så jag kan adda dem och knulla alla andras vänlistor! Ska tänka på det i fortsättningen.
Utöver detta kan man ha top friends. Beroende på hur många som har en som toppkompis, får man en status, typ; Du är 15 personers toppkompis, du blir bjuden på fester. Ååååh, wow! Som om inte människan suktar nog efter bekräftelse, ska man få det där? Beroende på hur många kompisar som lagt till just det lilla programmet.

Visst, det är skitkul att säga hej till en gammal kompis man inte har haft kontakt med på femton år men överlag; Har vi inte snackat sen andra ring, finns det nog en anledning. När man dessutom fått bekräftat att alla är gifta och reproducerar har man inget mer att säga.

Jag ska inte gå in på alla små program man kan lägga till för jag behöver min skönhetssömn för omgivningens välbefinnande, men; Min sida på Facebook är nio gånger längre än min skärm. Då har jag ändå färre program än de flesta. Karta och kompass någon?

Jag har min sida, jag är av samma skrot och korn som alla andra kloner, men jag tar små steg mot en värld utan vampyrer, ninjor, poke me, x-me, Kalle Kuk la just till programet perfect match (berätta mer, jag antecknar), adventkalendrar, akvarier och ace bucks. Fatta att folk på allvar betalar 1$ för att kunna skicka en jävla bild till nån annan.

Det som gör mig mest äcklad av allt är alla jävla skenheliga grupper. Ta ditt ansvar för klimathotet, Stoppa mäns våld mot kvinnor, Rosa Bandet, Stoppa gatuvåldet bla bla bla and so on, de tar aldrig slut. Tror människor på fullt allvar att man kan sitta på röven och tycka bort problemen? -Jag är minsann med i en MASSA klubbar på Facebook. Jag har nästan avskaffat kvinnovåld och bröstcancer, för jag är så jääävla snäll. Regnskogarna också minsann! Varför inte slå sig för bröstet lite nöjt också?
Antingen är folk dumma i huvudet, eller så är jag det, om än lyckligt ovetande.

2 kommentarer:

Mella sa...

josåattdåvarejusåattenvissbruttavarejusomfickanannanattloggapådenskitenme..

Och nu tar du tillbaka allt.

RaQ sa...

Jag ber så ödmjukast tusen gånger om ursäkt och kysser dina fötter i ett tappert försök till förlåtelse.