tisdag 15 september 2009

Get real Sverker


Jag är tillbaks, tillfälligt, mest för att få ett avbräck ifrån straffrätten. Nu ska jag ta det där med Jenny och Karl som var med i Plus för att det var synd om dem som pluggade och hade barn och därmed var fattiga.
Jenny och Karl sa i inlägget att de valt att prioritera en stor lägenhet. De bor i en fyra för sjutusen spänn.
Jag har en hyra på 3817:- för en etta på 24 kvadrat. Jag har alltså högre hyra. Det är rätt hopplöst att komma ner varken i yta eller hyra för min del.

Karl glömde att anmäla sig till arbetsförmedlingen direkt när han blev arbetslös. Jenny tycker att det är konstigt att man inte får lära sig (i gymnasiet eller av arbetsgivaren) att man om man nån gång vill bli föräldrar får lära sig att man måste man anmäla sig till arbetsförmedlingen om man blir arbetslös.
Jag vill inte bli förälder. Trots det har har blivit arbetslös ett gäng gånger och, håll i hatten; gått till arbetsförmedlingen varje gång. Jag klarade av att räkna ut och kolla upp det där själv, fast jag bara gick tvåårig social.
Både Karl och Jenny jobbade innan de började plugga. Gör man det kan man söka tilläggslån från csn. Jenny och Karl får barnbidrag (och bostadsbidrag misstänker jag).
Jenny och Karl verkade veckohandla på Ica.

Jag förstår faktiskt inte vad Jenny och Karls problem är och varför de är med i tv. Att läsa är självvalt. Att gå till arbetsförmedlingen är lika naturligt som att gå på toaletten. Att veckohandla på Ica är helt jävla värdelöst. Att bo i en fyra för 7000:- är även det självvalt. Boofuckinghoo på er.

Sverker; Jag gör slut. Det är inte mig det är fel på, det är dig.

Inga kommentarer: