tisdag 4 maj 2010

Alltså på riktigt?

Härom dagen ringde en jävligt ivrig kille från comhem. Han ville att jag skulle byta till deras bredband. Jag sa att jag inte ville det. Han frågade vilken operatör jag hade, jag svarade och sa att jag var nöjd, alltså inte intresserad. Han frågade då hur mycket jag betalade nu och jag sa att skit i det, jag är inte intresserad. Han frågade igen; Hur mycket? Jag sa; Skit i det du, jag är nöjd. Ok?
Då vill killen på riktigt att jag ska ta fram och kolla min faktura och jag frågar om han skämtar. Jag förklarar tre gånger till att jag inte vill ha deras jävla bredband och undrar vad det är han inte förstår. Han ringer hem till mig och erbjuder mig nåt jag inte vill ha och han förstår inte? Hur länge har han jobbat? Är det en sensation att nån inte vill ha deras jävla skitservice? Read my lips: Jag vill inte. Till slut blir han sur och ger upp.

Idag vid sexsnåret: Tadaaa! Samma kille ringer igen! Och inleder med att; Du ville ju att jag skulle ringa tillbaks? WTF? NEJ! Det ville jag inte! Du kommer uppenbarligen inte ihåg mig men jag ville definitivt inte att du skulle ringa tillbaks. Då börjar han dra sin lilla ramsa igen och jag förklarar, kanske inte lika trevligt, att jag på två dagar inte blivit ett dugg sugnare på deras jävla fiberlina med fjurtiurton miljarder jävla gigaterananoultrabit. Jag är skiiiitnöjd som jag har det. Då säger han att det är synd att jag kastar bort mina pengar. Jag säger att det är just det; MINA pengar. Jag förklarar även att jag bytte från dem för några år sen för att jag var så sjukt missnöjd. Han kontrar med att det var då det. Jag upprepar: Hur ska jag få dig att förstå? Jag kommer inte byta. Det slutar med att jag än en gång får lägga fem jävla minuter på att få den här jävla kärnfysikern att förstå att han är världens sämste säljare och att jag aldrig kommer byta till dem. Även denna gången slutar det med att han nästan ber mig dra åt helvete.

Jag undrar om det är läge att starta ett 90-nummer för insamling till den här killen för han lär fan inte tjäna ett dugg.
Ringer han mig en gång till ska jag börja ringa honom hem. På riktigt.

2 kommentarer:

Mella sa...

Jag tror de där säljarna jobbar på nån slags tidsprovision. Så om de lyckas hålla dig kvar på linen x antal minutrar så får de bonus och plus efter det. Så i realiteten har han nog tjänat en del på dig... Skulle tro att det oxå är därför han ringer tillbaka till dig, efter x antal samtal han inte tjänat nåt på. :P Orutinerat! Själv säger jag direkt: jag känner inte dig och handlar inte av främmande galningar som ringer hem till mig, tack ändå, hej. Och sen lägger jag på luren. Snabbt som ögat. Inte ett öre ska de tjäna på mig och mycket riktigt: mig ringer de heller inte tillbaka. :)

RaQ sa...

Jag mår iofs rätt bra när jag har fått utlopp för alla mina aggressioner mot en sån och skulle de inte finnas skulle jag blogga om möjligt ännu mindre.