tisdag 10 augusti 2010

Och i Москва dör 50 pers om dagen.

Jag tycker verkligen skitsynd om tjejen som blev attackerad av en Rottweiler. Det måste göra skitont och jag skulle kunna tänka mig någon form av vedergällning, trots att det går emot mina värderingar. Vad sägs om att ge ägaren en sväng med rivjärn eller nåt? Det kanske får henne att få mindre ont.

Det jag faktiskt inte förstår är nyhetsvärdet. Hur kommer det sig att fyrans nyhetsmorgon ringer upp människan och pratar i flera minuter på en linje som gör att ungefär vart tredje ord försvinner? Vad har jag och gemene bajs för nytta av att höra dem fråga om hon har ont? Det är väl för i helvete klart att hon har ont. Det hade jag kunnat berätta för alla som undrade... typ ingen.

För övrigt hade samma stagnerande program Denise Rudberg som gäst härom veckan. Hon har skrivit en ny bok som omväxlande kallas lyxdeckare eller som hon själv säger; elegant crime. Hon läste lite ur sin nya lyxdeckare. Det var vansinnigt underhållande (Nu ljuger jag. Jag höll på att välta tv:n). Har du läst American Psycho så tänk dig Bret Easton Ellis fast som en svensk östermalmskvinna med en vurm för inredning och helt utan förkärleken för det makabra. Eller så kan du läsa lägenhetsannonserna i lokartidningen nästa gång den kommer.

Måste byta morgonprogram. Eller börja plugga igen.

Inga kommentarer: