måndag 2 augusti 2010

All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet

Jag jobbade i Årsta idag. Utanför stationen på Gullmars stod en rätt risig farbror och sålde Situation Stockholm. Jag sa att jag redan köpt den. Farbrorn var rätt sönderslagen i ansiktet och hade ett stort plåster över sin stora och ihoptråcklade alkisnäsa, ni vet en sån där röd men jätteporer som ser ut som den ska explodera när som helst.

När jag börjar gå mot bussen stannar han mig och vill berätta varför han ser ut som skit. I lördagskväll var det några fittungar i Hammarbyhöjden som kom på att det är jävligt tufft att slå ner och råna en uteliggare. Jävla jävla horungar!! Må era idioter till föräldrar brinna hos belzebub. Som grädde på moset sparkade de på honom när han låg så han fick en bonushjärnskakning och ett par knäckta revben. Sen drog de med pengarna som jag mot mitt sunda förnuft hoppas att de lade på en fylla (hur mycket fylla man nu kan få av en uteliggares förmögenhet) som resulterade i ett dåligt ligg på nån hemmafest med typ2herpes som följd.

Farbrorn var rätt glad ändå, han gillade att prata. När jag väl är på väg till bussen ropar han tillbaks mig och säger:

- Du den här blåa (min t-skjorta, reds anm.), är det verkligen kamelhår?
Jag svarar att nej, det är bomull.
Han pekar på lite lagom avstånd på först mitt ena, sen mitt andra bröst:
-Aha, jag tänkte på pucklarna.

Love the farbror <3

(Och på Gullmarsplan luktade det bajs som vanligt.)

Inga kommentarer: