tisdag 10 augusti 2010

Smaken sitter i hålen

En troligtvis mycket bitter kvinna har anmält Jarlsbergs ostreklam i vilken en röst hävdar att smaken sitter i hålen. Hon ifrågasätter vidare hela samhället och dess kvinnosyn.

Jag står för att jag har en väldigt pubertal associationsförmåga och kan förknippa det mesta med kön och äckligheter men inte ens jag tänkte tanken. När hon säger "Tillslut blev det nästan obehagligt. Det kändes som en sexuell anspelning" känner jag att vi släppt osten helt och kanske snarare talar om en kvinna som faktiskt borde ta och leva ut sin frustration lite.

Om jag ändå försöker frambringa någon form av förståelse för hennes reaktion så går mina tankegångar ungefär så här: Smaken sitter i hålen... hmm... hålen... hmm... åkej rövhålen... hahaellernäe... eller åkej... rövhålen. Smaken sitter i rövhålen... oströvhålen. Jahaja... Där ser man... och sen har jag helt glömt bort ostar och tänker på att det kanske finns en anledning till att vissa faktiskt rimmar. Ergo: Hålen har inte ett skit (skratta inte, det var ingen ordvits) med varken kvinnor eller vårt fasansfulla samhälle att göra. Hålen är på sin höjd rövar och kvinnan ifråga behöver sannerligen en hobby. Gärna en avklädd sådan.

2 kommentarer:

karo sa...

Skriver under!! :-)

karo sa...

Skriver under!! :-)