onsdag 20 oktober 2010

Aftonbladet... Vad ska man säga?


En vän är i Afghanistan och krigar. Han blir idag tillfrågad av Aftonbladet, som faktiskt verkar vara på plats, om han vill livechatta med läsarna. Han avvisar genom att förklara att de har skilda värdegrunder han och Aftonbladet.
Någon timme senare ser han framsidan på Aftonbladet, bilden alltså.
Trots att jag inte är i närheten av Afghanistan så verkar jag ha bättre verklighetsuppfattning än Aftonbladet för jag får följande från krigaren som tackade nej:

"Döm om min förvåning när de senare säger att Joel Thungren skall chatta live
- Och han har inte ens blivit tillfrågad om att vara med i någon chat. "

En stund senare:
"jag och Joel sitter i samma rum , han bara skakar på huvudet och jag är förbannad. "

Ååå, vad jag skulle vilja att alla jag känner skulle försöka chatta med "Joel" klockan fem och se hur de tänker lösa den här soppan. Jag fattar egentligen inte ens varför jag blir förvånad över nånting när det gäller Aftonbladet längre. Jag borde tänka positivt istället och vara jävligt imponerad över att internet ens finns i Afghanistan.

Inga kommentarer: