onsdag 26 augusti 2009

Nummerupplysning? Sååå 90-tal

118 800 sjunger högt och brett om sin superbilliga nummerupplysning. Hur fan kan man kalla 10 spänn för 30 sekunders samtal för billigt? Eller närmare 8 spänn för ett sms? Att eniro sen är typ 70% dyrare är inte helt oväntat.

Hallå! Det är tjugohundrajävlanio! ALLA har internet i mobilen eller nån kompis vid en dator de kan ringa till. Tror ni att folk är dumma i huvudet på riktigt?

Att det dessutom dyker upp nya aktörer på marknaden är helt otroligt.

Eller har jag kanske missat nåt? Kan man bli rik på sån skit?

Nästa gång du undrar över ett namn eller nummer; ring mig. Jag tar bara tre och femtio.

7 kommentarer:

south of sthlm sa...

Usch jag ringer faktiskt!
Min ursäkt varje gång är att företaget betalar och att jag oftast försöker vinna tid så jag ringer när jag sitter i bilen och kan prata med folk genom bluetooth eftersom det då sker direkt genom högtalarna på min G-ride, och Upplysningen faktiskt kopplar mig direkt (mot ytterligare en avgift), OCH skickar kontaktuppgifterna via sms direkt till min telefon.
Kan du koppla vidare?

RaQ sa...

Jag kan allt. Jag tar dock en spänn för vidarekopplingen.

RaQ sa...

Fast om du nu ringer hoppas jag fan att du ringer 118800 i alla fall och inte äckeleniro med de äckliga enirotrollen.

south of sthlm sa...

Jo, enirotrollen.
Fast jag gillar dom!
Dom påminner mig lite om mina blattar i förorten....lite malplacerade vart dom än tar vägen, har till synes ingen egentlig kompetens men verkar få respekt för sin insats ändå, halkar runt i tillvaron på ett bananskal, har lite knäppa idéer, blir stoppade av polisen på regelbunden basis, är korta och håriga med breda näsor och stora munnar, glider runt i gängfärger....
Jag har liksom hittat hem känns det som varje gång jag ser reklamen!

south of sthlm sa...

Du kan ALLT och tar bara en spänn för vidarekopplingen!!
Jag ska fan ringa dig nästa gång.
Klockan 08.30 på väg till jobbet, trött som fan och irriterad för att alla är tebax från semestrarna eftersom jag sitter fast i rusningstrafiken. Och jag vill INTE bli kopplad till nån jävel på Island (eftersom jag ändå inte fattar vad dom säger) bara för att du inte har något annat nummer att koppla till....

RaQ sa...

Jag gillar blattarna i förorten men; Död åt enirotrollen! Jag hatar dem!
Jag har faktiskt några nummer i Sverige också: Pizzan på Björngårdsgatan, Unionens växel och spärr av kontokort. Ha.

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar