onsdag 13 januari 2010

Pre & post internet.com


Jag har haft svårt att somna den senaste veckan och nu lider jag av rätt svår posttentatraumatröttma. Det är dock inte ett dugg synd om mig för jag har allt lärt mig ett och annat, särskilt när jag legat och bläddrat bland mina alltför många kanaler utan att hitta nåt som gör det värt sömnlösheten.

Lärdom 1:
Det finns f o r t f a r a n d e såna där 071-nummer. Eftersom de har råd att göra reklam på tv så måste ju nån stackare ringa och lyssna på en blasé slacker i hemmastass som tar minst tio spänn i minuten för att köra voice-over från random p-rulle medan hon petar näsan, klipper tånaglarna, msn:ar och lite lojt kräks i munnen av den tragiska varelsen i ändra ändan av tråden (eller luften eller hur fan det nu funkar nowadays). Internet? Någon? Det sägs att man kan hitta rörliga bilder där, typ gratis.

Lärdom 2: Nu finns det små apparater att ställa i badrummet som sprutar ut toaspray med 7.5/15/30 minuters mellanrum. Jag hade den dåliga smaken att köpa en sån spray (dock utan apparat, man fick trycka själv, skitjobbigt, men lite vardagsmotion kan ju göra susen såhär efter en svullarjul, det matchar gemene bajs nyårslöften lite fint). Min spray skulle lukta äpple. Min spray luktade inte, den stank, skumbanan. Att jag talar om min spray i förfluten form beror på att den vikt hädan. Den fick åka ut till en familj på landet, där den kunde lukta fritt på ängderna. Det var inte så att jag direkt hade något mot den personligen utan mer så att Anonym en av de första kvällarna detta magiska nya decennium bestämde sig för att ha toaspraykrig, vilket resulterade till en kväll av kort och spontan bullimi á la RaQ. Nu så här i nyårslöftenas högtid funderar jag på om inte en sån där apparat skulle kunna slå Alli (medicinen som hjälper dig att gå ner 50% extra genom spontana och högst ofrivilliga tarmtömningar enligt säkra men icke namngivna källor (hade det varit jag hade jag ju erkänt direkt))?

Lärdom 3: Jag hade tv1000 gratis i ett par månader vilket inte var nån större tillgång eftersom jag trots att jag aldrig tittar på film har sett precis allt. De enda gångerna de visade nån titel jag inte kände igen var jag tvungen att kolla och varje gång var det rätt, jag hade inte sett varken "My baby's got back" eller "Horny housewives". Nu är ju jag lite mer av en dramamadam så det blev sällan popcornläge men jag hann konstatera en sak, eller egentligen två: Man textar. Man textar lite annorlunda. Man textar vad som sägs, oftast något kreativt typ; Din ståndare är så magnifik! eller dina pistiller är så tajta!* men när dessa visdomar är sagda är det ingen som bryr sig om att ta bort textremsan utan det står om dessa organ ända till nästa visdom. Är det jobbigare att lägga in text i fem sekunder än fem minuter? Är det slitsamt att ta bort den när man väl skrivit dit den? Förklara gärna, jag har ingen aning om sånt där. Jag har lite svårt att fokusera när filmer är dåligt textade så det är med sorg i hjärtat jag erkänner att jag trots tre månader med tv1000 inte såg en enda film.

*Jag tror att min mamma gillar mina biologiska omskrivningar.

Inga kommentarer: