söndag 26 oktober 2008

Fåfänga


Jag vet att jag skulle kunna bry mig mer om det yttre och faktiskt lägga lite vikt på stil och fägring men jag finner ingen som helst anledning. Det enda jag skulle kunna tänka mig är att köpa en sån här. Tänk vad mysigt att med sin timglasfigur gå ut och vara ögongodis åt fulle gemene bajs, kanske till och med få nosa på förväntningarna på eine kleine nachtspiel. Väl hemma ska man ju som sig bör slita av varandra kläderna fortast möjligt. Flikkizklänningen går fort, skorna med, men sen kommer haken. Ska man spela cool och stå där som en kassler och låtsas som det är den senaste underklädestrenden från Paris man anammat? Tänk dig synen. Inte bara denna fantastiskt raffiga outfit utan även en bh. Jag talar bara för mig själv men jag lovar, det kommer aldrig att hända. En moralens väktare förkastar falsk marknadsföring och framför allt alla fantastiska tryckmärken den lämnar.

För övrigt skulle jag vilja pussa på Kitty Jutbring.

39 kommentarer:

Anonym sa...

efter att ha svettats i den där en hel kväll tror jag inte man får av sig den, fast man kan ju iofs klippa hål i skrevet så kan man ligga ändå.

RaQ sa...

Ja gud så mysigt att rumla runt i sänghalmen i gammal banlonsvett. Problemet är också att skulle någon närma sig min greta med en sax skulla jag stympa.

Anonym sa...

Banlonsvett är funky fresh. Nu har jag betalat mina räkningar via nätet och jag tycker att det är så krångligt med alla ocr-nummer att jag funderar på att sluta betala räkningar.

RaQ sa...

Särskilt banlonskrevsvett. E-faktura är en rätt fiffig uppfinning.

Anonym sa...

Men jag vill inte engagera mig, jag vill att de som skickar räkningar till mig ska göra det så lätt som möjligt för mig. Jag misstänker att man får någon motsvarighet till blöjeksem av kroppsstrumpan.

RaQ sa...

Då låter autogiro som en idé. Man får nog allt möjligt av en sån där strumpa, men framför allt måste man lukta.

Anonym sa...

risken är väl att man aldrig får av den så man blir tvungen att duscha med den. Har det hänt något skitkul idag?

RaQ sa...

Inget sådär hahahakul. Jag har varit på en kackig loppis, handlat, pratat en massa i telefon och nu kollar jag på en dokumentär på fyran om jättelånga. Du då? Har du gjort nåt festligt?

Anonym sa...

nej, inte alls faktiskt, lyckades fixa så att mitt ljudkort slutade fungera och sen så har jag väl utan framgång försökt fixa det. Jag såg de skulle ha klädbytardagar i helgen, kanske kan lämna in några banlontrikåer och se vem som nappar.

RaQ sa...

Jag nappar rakt av! Om de inte är sönderklippta.

Anonym sa...

Kanske kan fixa fram en banlonmössa åt dig så utstyrseln blir komplett. Nu har jag hämtat thaimat, frigolit kändes inte så lockande idag.

RaQ sa...

Tack, men jag har ju min pälsmössa. Jag köpte thai sist jag var i lasseåbergland, på den som ligger bortanför lidl. Jag har gjort soppa.

Anonym sa...

Men du kan ju ha den som en banlonkondom över pälsmössan, jag tror att du skulle vara stilig i den konstellationen. Ja, det var där jag köpte mat nu så nu är vi praktiskt taget släkt. Soppa funkar det med.

RaQ sa...

Äsch, smickrare där. Så säger du till alla flikkizar.
Soppa funkar skitbra.

Anonym sa...

ja, det är mitt enda och främsta raggningsknep. Man kan ha kamomillbindorna i armhålorna som en svettbarriär med örtdoft.

RaQ sa...

Att ingen tänkt på det tidigare. Det blir ju jämnpinsamt att komma hem i banloncatsuiten och kamomillbindor i armhålorna. Du har allt tänkt till. Brukar det gå hem hos bålstaflickorna då?

Anonym sa...

Man kan väl säga att jag är lite av en innovatör, jag är säker på att man kan hitta andra spännande användningsområden för dem. Jag har inte testat men jag svårt att tänka mig det.

RaQ sa...

En kompis till mig jobbade på det där stället vid centrum i Bålsta. När en kille sopade dansgolvet efter stängning låg det en blodig tampong på golvet. Är alla Bålstabor lika eager?

Anonym sa...

Det är ett riktigt sunkhak, skitschysst faktiskt, det är alltid slagsmål där. Jag blir inte det minsta förvånad över tampongen, jag skulle gissa på att det hänt värre saker där. Jag vet inte om de är det, om det är så så är det inget de berättat för mig. Ska jag bli orolig över att det rinner var ur min armbåge eller ska jag bara ignorera det och fortsätta torka?

RaQ sa...

Tvål, vatten och plåster verkar som en bra plan. Jag har för mig att Jimmy har jobbat i dörren där men är inte 100. Stackars sate isf.

Anonym sa...

Har han varit fn-soldat?

RaQ sa...

Stämmer.

Anonym sa...

Om det är han jag tror så känner vi varandra.

RaQ sa...

Blond, vansinnigt trevlig, har två barn och en grymt bra sambo.

Anonym sa...

Vet att han har barn men känner inte hans sambo. Han har haft en ring i underläppen.

RaQ sa...

Det kommer jag inte ihåg men det är mycket tänkbart.

Anonym sa...

Jag är väl 95% säker på att det är han. Det kanske är så att alla i sverige har någon anknytning till bålsta, fantastiskt.

RaQ sa...

Det är väl så att Lasse Åbergland är Sveriges mittpunkt kanske?

Anonym sa...

ja, nu när du säger det så...jag är glad att få vara en del av det. Snart är det dags att få gå och jobba igen, vad bra att jag verkligen tagit till vara på helgen.

RaQ sa...

Vem har inte det? Gjorde du nåt igår?

Anonym sa...

inte annat än att sitta och stirra fram tills i morse så det var inte så mycket action. Jag kunde ju i alla fall sovit bort helgen men inte ens det. Det är någon som mår dåligt på svt2.

RaQ sa...

Erkänn att du bara sitter och kollar lökar.

Anonym sa...

Japp, men det är för lite full frontal nudity, skippa tugget och visa hugget och så.

RaQ sa...

Jag förstår att du blir frustrerad. Vem blir inte det med de trosorna? För att vara tvångsmässig har hon det jävligt skitigt hemma.

RaQ sa...

Fast oj, nu städade hon till och med snön utanför. My bad.

Anonym sa...

Jag skulle också vilja vara gift med någon som städar snön då och då.

RaQ sa...

Du får alla mina besparingar om du gifter dig med henne. Jag blir helt stressad, hon pratar ta mig fan hela tiden.

Anonym sa...

ja hon skulle vara spårlöst försvunnen inom tio minuter om hon stod och malde sådär i örat på mig.

RaQ sa...

Ja, hon var en aning intensiv. Och lättklädd.