torsdag 5 mars 2009

Svenska Postkodlotteriet

Fan! Jag höll precis på att skriva ett riktigt hatinlägg om ovan nämnda stalkerföretag. Jag får mer post från dem än jag får räkningar i posten på en månad. Jag har ringt och bett dem lägga av men killen som svarade ljög när han sa att han kunde fixa det, och häromdagen mailade jag. Efter att på fyra dagar inte fått annat än ett autosvar att de ska besvara mitt mail blev jag helt vansinnig när jag kom hem idag och hade veckans ANDRA (kåmmån) jävla utskick från dem på hallmattan. 
Seriöst; Hade någon privatperson skickat så mycket grejer till mig hade denne haft besöksförbud eller läskiga killar i tuffa västar efter sig vid det här laget. Inser de inte att det faktiskt inte är okej att adresserat tigga kunder flera gånger i månaden? Inte ens GE moneybank är lika idoga. När jag hade skrivit ett fint meddelande på det senaste skräpet i brevlådan, fotat det och lagt det i deras egna svarskuvert fick jag svar: 

Hej!
Tack för ditt mail.
Vi vill naturligtvis inte skicka reklam till dem som inte 
vill ha. Därför har vi lagt in en spärr så att kommande 
reklamutskick inte skickas till dig. Det kan dock hända att 
du får ytterligare något utskick från oss eftersom våra 
reklamutskick trycks och tillverkas någon månad innan de 
skickas ut.
Vänliga Hälsningar
KUNDSERVICE


Jävla jävlar. Nu fick jag inte ens bli psychoarg. Jag tänker spara det där kuvertet och de tusen andra de kommer hinna skicka ett tag till, jag litar inte en sekund på att de har kompetensen att ge sig. 

4 kommentarer:

Skitarg farmor sa...

Tack!!!
Postkodlotteriet är ett givet hatobjekt i postlådan. Som ny i etern har jag försökt hitta en mänsklig(!) e-adress att skicka mina protester till, eftersom kundtjänst inte svarar på mejl med annat än ett tack för mottaget mejl med löfte om snart svar. Skitdåligt skött! I helvete heller!!! Arg pensionär

RaQ sa...

Kära skitarg.
Jag tycker att du ska skicka samma mail till dem varje dag tills de svarar. Jag fick ju faktiskt svar till slut och sen dess har det bara kommit ett jävla kuverthelvete så på dem bara!

Vilken dum jävel sa...

Du verkar ju vara helt jävla efterbliven. Det kallas marknadsföring och sen när vart marknadsföring INTE okey? Och hur jobbigt kan det egentligen vara att få post från lotteriet? Du får väl annan reklam och annan post i brevlådan så vafan är det för skillnad? Svårt att ta å slänga det du inte behöver eller äta upp det så som du ser ut.
Ses på McDonalds, Ciao!

RaQ sa...

Kära dum jävel. Nej, jag får ingen annan reklam i min brevlåda för att jag undanber mig detta. Hade jag ätit reklam hade jag kanske varit size zero och passat in i din vackra värld vilket jag inte har några som helst ambitioner att göra. Tänk att mitt syfte här i världen är att vara vacker för såna som du, jag är ju helt wild and crazy liksom tihi. Nu är jag ju inte perfekt så jag går på din linje och gissar att du är rätt ful eller i alla fall en aning socialt inkompetent. Om vi dessutom ska hålla det på dagisnivå så shoot: Okej heter okej, okay eller ok. All marknadsföring är inte bra marknadsföring och i det här fallet är reklam en alldeles ypperlig benämning då deras utskick är just direktreklam. Frågor på det?
Visst, vi ses på Donken, när jobbar du nästa gång?