måndag 3 augusti 2009

Will dance for food

Så här ligger förresten landet när semestern är över och det är dags att ta tag i sitt liv.
Jag har sökt in på skolan. Problemet är bara att jag fullkomligt missade att anmäla mig till högskoleprovet i våras och mina tidigare resultat, från stenåldern, räknas inte. Jag rekommenderar ingen att söka in till något som helst utan att ha gjort högskoleprovet. Jag har faktiskt 52.5 högskolepoäng sen tidigare (jag trodde det var 35, där ser ni hur mycket jag lärde mig den gången) men dessa gör varken till eller från.

Nu sitter jag alltså och hoppas stenhårt att jag ska komma in på det enda jag hade den minsta lilla antydan till chans att kanske i alla fall få sniffa på: Socialt Arbete 1. Jag är av någon anledning med i två urvalsgrupper på den och är hittills reserv nummer 12 och 15. Då jag inte är känd som born optimist så förvånar det säkert ingen att jag misstänker att alla som kommit in före mig har drömt hela livet om att få läsa just Socialt Arbete 1. Jag har just suttit och kollat statistiken för ansökningar i år men jag blev inte så mycket klokare. Allt handlar ju fortfarande om hur många som tackat nej.

Loggade in på studera.nu alldeles nyss och såg att de förbereder för andra antagningen. Nu börjar jag få lite magknip på riktigt. Jag har jobb månaden ut men inte en dag längre. Alltså månste jag ha ett jobb i fyra månader. Vem vill anställa någon för fyra månader? Jag önskar ju att jag inte blir tvungen att dela ut Metro i höstrusket men vem vet? Piga någon?

Inga kommentarer: