torsdag 17 december 2009

Du kan kalla mig Tank

Nu är vi här igen. Det har snöat. Det har snöat skitmycket närmare bestämt. När det snöar blir det jobbigt att gå. Någon underbar jävel har skottat för att vi stadsbor inte ska gå ihjäl oss och det älskar jag honom (ja, honom, jag är sexist) för.
Jag skulle vilja att även fotgängare anammade trafikregler. Jag VILL och TÄNKER gå på höger sida. Det är inte jätteenkelt att helt diskret väja undan i två decimeter packad blanksnö.

Ni som nu har kompisar och inte går själva som undertecknad; Tänk dig följande scenario. Du kör på en gata. Det finns en fil för vardera körriktning. Din kompis kör åt samma håll som du. Ni får möte. Ligger ni då bredvid varann? Ponera att ni nu skulle göra det. Då skulle ni bli mosade. Samma sak gäller på trottoarerna. Jag tänker absolut inte gå ut i knähög snö för att ni ska kunna linedansa fram. Mentalt (och till en viss del fysiskt, det är dock inte lika coolt) är jag nämligen en sån här.

Inga kommentarer: