måndag 14 december 2009

Humbug?

Det luktar fuffens på en av facebooks alla köpdigettsamvetefastvarsnålochgördetgratisgrupper.
Det är skitfint om det är på riktigt, det tycker till och med jag, men jag vet inte om jag inte känner en liten doft av flashbackhumor ändå.
Hur kommer det sig att mailadressen är till save OUR children fast hemsidan är save THE children. Vad jag vet heter det ju faktiskt THE. Det är tydligen fler än jag som har undrat lite men när en så kallad administratör svarar på frågan:
Vad är det för organisation, har aldrig hört talas om dem och har inte hittat dem via Röda Korsets hemsida.

med:
De är helt nyetablerade i Sverige. De satsar på en ny marknad, via nätet!
så anar jag en uggla i mossen under den begravda hunden. Ja, hur var det nu? Hemsida? Det var en sån där på det där nätet va? Om man satsar på en ny marknad i Sverige fast då på det där nätet är det ju nästan fenomenalt om man faktiskt finns på nätet ifråga.
Det kan ju hända (även om risken att jag tar fel är minimal då jag är så nära perfekt man kan komma) att det faktiskt är en seriös grupp och i så fall; Good for you (men for gods sake; anställ nån som kan det här med marknadsföring och retorik). Men om jag har rätt, vilket jag skulle kunna sätta ett par slickepinnar på, så:

SUCKERS!

Inga kommentarer: