söndag 14 december 2008

Låtom oss vara allvarliga ett ögonblick

Det är som jag nämnt tidigare mycket snack om problem med icke önskade (eller lite sämre om man så vill) människor som samlar runt Mariatorget. Folk skriker i högan sky för att deras innerstadsbarn eventuellt kan utsättas för åsynen av en uteliggare, eller gud förbjude ännu värre; en knarkare.
Jag tycker fortfarande att de där människorna skulle kunna ta sina avkommor och flytta till Flen eller annan ramdom skyddad verkstad för att skona sina barns världsbild och oskuld men nu vet jag fan inte om måttet inte är rågat när jag och Anonym går över Mariatorget vid tvåsnåret en fredagnatt och blir uppsökta av en kille som vill deala lite.
Det är inte vad som helst han vill deala heller utan det är riktigt tunga grejer. Han behöver pengar, som alla andra som dealar, fast han behöver bara pengar till snus. Vi kunde inte motstå hans nikotinbegär så för den blygsamma summan av fyrtio kronor kom vi hem med den här:
Jag vet att man inte ska köpa saker i god tro eller ladda ner olagligt eller skita i tv-licensen men ibland måste man bara få känna sig lite krejzy å tejk a oåk ånn de oajld sajd! *fnizzaj*

Inga kommentarer: