torsdag 30 april 2009

Hermelin undersökningar

Eftersom ingenting verkar hjälpa (jag har både ringt och mailat) mot Hermelins äckliga samtal skulle jag vilja skapa ett frågeformular riktat till dem.

Jag ringer upp dem: 

Hej, jag söker den i ert företag man måste ligga med för att slippa era samtal.

Nähä, han är inte tillgänglig, okej, då skulle jag vilja kräva att du ägnar din tid åt att gratis låta mig tjäna pengar på undersökningar. 

Det stämmer, du får inte ett skit för det, det här handlar inte om engagemang utam om profit. Ja, min profit alltså. 

Hur gör man då för att slippa er? Fungerar det att be någon av era telefonistapor att stryka mig?

Svara i sannorlikhet på en skala från ett till fem där ett är absolut nej och fem är hell no.

Nehej. Hur vore det då att maila. Finns det någon med ett iq på över 40 som kanske kan spärra mitt nummer i era listor? Skalan är samma, ett till fem, där ett är Nej, vi är dumma i huvudet och fem är Nej, vi vet inte hur man gör.

Jaha, det är alltså omöjligt? Hmm, jaha. Kan inte den som lagt in numret även ta bort det?

Nähä... Han vägrar. Ok, men om ni nu mailledes bett om ursäkt och försäkrat att ni ska stryka mitt nummer? 

Jaha, ni ljög. Ja men då förstår jag. Jaja, nu ska jag inkassera multum från min uppdragsgivare medan du kan dra åt helvete. 

Klick

2 kommentarer:

Lolalola sa...

Löv ya och skrattar högt! Jag undrar hur man blir av med dem... NIX hjälper uppenbarligen inte!

RaQ sa...

Inget hjälper. Jag har på riktigt både ringt och mailat och ringt om att jag mailat. Må de brinna i helvetet.
Luv ya too.