onsdag 22 april 2009

Östafrikansk by min stjärt

Jag kan inte riktigt släppa det där med att namnet Negerbyn skulle ha något som helst att göra med en östafrikansk by. Negers gård kan jag ta men det andra låter mer som en ursäkt att kunna slänga sig med smygrasistiska putslustigheter. 

Det här är en masajby. Den är inte så rund.


Nummer ett på min topp en miljon runda ting. Den här är fan rund.


Den här är också skitrund men inte fan döper man områden efter den. 


Nä hörrni... Kan politiker få gator och torg uppkallade efter sig kanske det skulle kunna vara lägge att 2009 döpa om det där stället. Kokosbyn kanske vore ett lagom första steg? 

3 kommentarer:

south of sthlm sa...

Hahahahaaa....

malluttan sa...

hej förlåt om jag stör jag bara undrar om du skulle kunna berätta hur mycket du betalade i hyra när du bodde i fisksätra i ettan med turkost kök..

RaQ sa...

Du stör inte det minsta. Köket var inte bara turkost utan psykosturkost möter hypermintgrönt. Jag tror att det var 3300 för 45 kvadrat för 6 år sen.