onsdag 1 april 2009

Jag vill inte vara med

Jag gick ur svenska kyrkan när jag blev gammal nog att ta det beslutet. Jag är stolt över att inte vara med i ett religiöst samfund som 2009 anser sig stå över lagar och som så att säga ska fundera på saken. Att de dessutom lever efter en bok som Gemene Bajs for all I know (och de också antar jag, de var inte heller födda då) skrev för en sisådär femtonhundra tvåtusen år sedan är ytterligare en anledning. 

Jag skulle även vilja gå ur regeringen, eller demokratin Sverige, där ett av de sex regeringspartierna tror på samma bok och snubbe som folket ovan. Det är ta mig fan dags att avskaffa äktenskapet och införa en civilrättslig samlevnadsbalk für alle! Kd-folk inräknat. Folk som folk. Att de kallar Riksdagens beslut för olyckligt säger mer än tusen gudsomhavers.

Mest av allt vill jag bannemej gå ur Arbetsförmedlingen. Eftersom Aftonbladet är källan fegar jag lite, jag tänker inte sylta in mig för mycket innan jag läst det på något seriösare forum. Är hälften av det som står sant efterlyser jag dock ett alternativ till Arbetsförmedlingen när jag inom en ganska snar framtid blir utan jobb. Jag har vad jag minns aldrig fått ett jobb genom dem så jag kommer nog inte märka någon nämnvärd skillnad. 

Eller tänk om alla tre fenomenen bara är putslustiga aprilskämt? Då hade ju faktiskt det här året varit det första någonsin med riktigt högklasssiga skämt. Men tji fick jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu får du inte bli förvånad om det är minst 3 månaders uppsägningstid på samtliga. Tydligen så är det standard här i Sverige

RaQ sa...

Fan, tänkte inte på det.