måndag 13 juli 2009

Bloggtorka

Juli innebär i mitt fall total bloggtorka. Jag kan inte för mitt liv förstå hur jag ska komma på någonting som kan vara intressant för någon att läsa. Detta gäller mest den delen av semester när de flesta andra jobbar eller har lämnat landet. Jag gillar att göra ingenting, men jag misstänker att det inte finns nån i hela världen som är intresserad av att läsa om just ingenting. 

En dag kan se ut så här: 

Vaknar sent. Äter frukost. Lyssnar på sommar (på gården om solen behagar titta fram, annars i soffan). Spelar lite dataspel. Lagar middag (om lusten faller på). Går och lägger mig. 

Vad hände med allt det där jag minsann skulle göra när jag fick semester? Min enda garderob är fortfarande smockfull av inlines, regnkläder och diverse väskor som jag inte rört sen jag flyttade in för sex år sen. Läge för vinden. Vinden är dock ganska full med så jag har liksom ingen lust att starta ett sånt projekt. 

Hänga med kompisar är kul. Ännu roligare om det är fint väder, vilket det inte har varit de senaste dagarna. Det underlättar ju iofs om kompisarna är hemma och lediga men just nu kvittar det. 

Nästa vecka är Anonym ledig. Då kan man göra allt det där man ska göra när man har semester, typ turista i sin egen stad. Att göra ingenting är för den delen en helt annan sak när man är två. Jag gissade att två veckor hemma och göra ingenting skulle bli skitskönt, men även den lataste jäveln kan bli rastlös. 

Jag behöver idéer. Vad kan man göra? Jag är verkligen usel på att vara ledig.

Inga kommentarer: