onsdag 17 februari 2010

Die Radiopolizei

Det är inte första och säkert inte sista gången jag blir mållös av att Radiotjänst i Kiruna får existera i ett demokratiskt land på det fräna tjugohundratalet.
Vem måste man ligga med för att bete sig som en jävla chicagomob under Capone-eran? Inte nog med att de har en godtycklig bestämmanderätt när det gäller att avgöra vem som faktiskt har tv och vem som inte har det, nu vill mycket ha mer.
Att hotellgäster ska betala licens för apparater som hotellet redan betalar för är... jag vet inte... HALLÅ SVERIGE!!! VAKNA!!! FINNS DET INTE NÅN MYNDIGHET SOM SKA HÅLLA KOLL PÅ SÅNT HÄR???
Om jag lånar ut min mobil till random polare, ska tele2 ta abonnemangsavgift från honom/henne också? Om jag hyr en film och kollar på den med tre personer, ska vi betala fyrdubbel hyra då? Om jag köper en flaska vin på krogen och delar den med nån... Ja, ni fattar.
Jag förstår verkligen VERKLIGEN inte hur Radiotjänst som fenomen får hållas.
Är det inte dags för någon skaplig journalist att börja gräva lite i varför Radiotjänst får bete sig som ett juggemaffians och stasis kärleksbarn? Hade jag inte redan valt bana här i livet skulle jag fan panta flaskor för att ha råd att lägga all min tid på att wallraffa Radiotjänst och hänga ut dem i öronen.

Inga kommentarer: