söndag 3 maj 2009

Biobajs

Du lille töntige man på bion på Medis som idag nekade min systerson (i och för sig bara fjorton men det erkände vi inte) att komma in på Wolverine; Hoppas du får svininfluensan.

Att för det första ens ifrågasätta en fyrtioåring och en trettiofemåring, varav en är morsa till fjortisen ifråga, som säger att killen är femton, varför skulle vi ljuga? Nu ljög vi, javisst, men det visste fan inte du. Gick du igång lite? Kände du dig kanske lite som en "riktig" dörrvakt? Pirrade det till lite i makttrakterna? Jag hoppas det. Ditt ansvar är ju enormt! Du kan rädda hela Sveriges ungdomar från detta förfall! Eller nä, det kan du ju inte för filmen finns säkert att ladda ner redan, hur ska du tjäna ditt kall nu då? Va? Eller om, gud förbjude, min som mor helt olämpliga syster som vill dra med sina barn i detta förfall måhända hyr den när den kommer ut på dvd, ska du peepa fönster och begära leg på alla som tittar då? Det fina var att du föreslog att vi skulle se nån annan film. Javisst! Vi kanske kan se I skuggan av värmen, en svart berättelse om en horsepundarinna! Ja, vi borde unna oss! Den är ju bara från elva vilket innebär att vilken sjuåring som helst kan se den med målsman. Eller varför inte The Reader? En pedofilhistoria med samma 7-årsgräns. Ja, är inte allt bättre än en film baserad på en serietidning?

Du kan ta dina filmer och trycka upp dem där solen aldrig skiner, dvs inte i Karlstad. Popcornen hällde vi över i en plastpåse och sen gick vi ut och funderade på att ge eran töntiga toakod till varenda lodis på medis. (Tillsammans bajsade vi tre gånger gratis innan vi lämnade tillbaks biljetterna, sug på den du, vad ska du göra åt det va? Ha?) 

Tönt

3 kommentarer:

Lolalola sa...

Så innihelvette korkat!

yrkesstolthet när den är som värst i en mycket liten människas lilla lilla värld...

Sara sa...

Du är som bäst när du är arg : )

Du har kunnat leverera dräpande kommentarer så länge jag känt dig - rätt länge nu!! Har har flera sådan Raquelmoments i min minnesbank. Kan du inte göra något av denna talang?? En ny Janne Josefsson eller kanske Sverker?? Jag vill se dig stå i TV och trycka ned biogubben i soptunnan!

Massa kärlek och respekt...

RaQ sa...

Åh, nu rodnar jag. Jo, det vore nåt att tjäna sitt levebröd på sin bitterhet. Problemet är bara att jag inte är särskilt arg särskilt ofta längre, jag vet inte om jag ska vara glad eller sörja bitterheten. Biogubben har nog btw det bajsliv han förtjänar, annars hade han inte varit så fittig.

Kärlek och respekt tillbaks.