lördag 16 maj 2009

Schalgerspektakel

Av någon anledning har jag sett hela skiten i år igen. Jag börjar väl bli bög. Det enda jag faktiskt tycker är kul är när folk sjunger illa eller ser förjävliga ut. Det enda som slår det är svågerröstningen. Det slår aldrig fel. Alla, då menar jag alla, slickar grannstjärt. 

Jag gillade faktiskt Islands låt i år. Det är första gången, liksom det är första gången Island får ett enda poäng typ. Jag vet inte om det är tur att den norske guttizen sopar banan med hela cirkusen och omöjliggör en isländsk seger, men jag antar att det sista krisland behöver i detta nu är ett kalas i 60-miljonersklassen. Så:

Grattis Island - Congratulations Iceland - Félicitations l'Islande

(Nu gav Cypern Grekland sin tolva)

(Och nu fick Norge Danmarks)

(Moldavien och Rumänien bytte helt sonika tolvor)

(Hoppsan! Armenien gav sin till Ryssland)

(Även Azerbadjan och Turkiet bytte)

(Norge gav Danmark sin åtta och tolvan till Island)

Inga kommentarer: