måndag 18 maj 2009

Låtom oss sila mygg och svälja kameler

Jag har tidigare uttryck min aversion mot KD. Nu kommer deras propagandafilm inför Europaparlamentsvalet. Enligt den skapar alkoholinförseln privata langningscentraler som i sin tur förstör våra ungdomar. Genom att sänka alkoholkvoterna kommer våra fina ungdomar hamna på rätt köl.

Kära Ella Bohlin; På det glada åttiotalet, när jag inledde min alkoholkarriär, florerade ingen som helst taxfreesprit. Det var inte en kotte som åkte Stena Line till Danmark och bunkrade upp med sprit för att sedan sälja den till oss fjortisar. Vi blev fulla ändå. Boven i dramat kallades alkislangare och hittades ofta i närheten av det statliga Systembolaget. Således var vi solidariska skattebetalare, fulla och fullkomligt oberoende av taxfree. Jag har hunnit med ett par fyllor till under de tjugo år som gått och helt ärligt; de privata langningscentralerna har inte bidragit till en enda av dessa. Det har däremot Systembolaget. 

Som vanligt är det inte alkisen på bilden som fixat spriten.

6 kommentarer:

south of sthlm sa...

haha...

BeRKA sa...

Ytterligare en anledning att INTE rösta på KD. Amen i Kyrkan liksom.

RaQ sa...

Hörru South. Vart har din blogg tagit vägen?

south of sthlm sa...

Jag ledsnade med knappt tre läsare om dagen varav två var jag själv, och stämplade mitt bloggande som meningslöst tidsfördriv.

RaQ sa...

South; Nej men vad fan, skit i det, fortsätt!

south of sthlm sa...

Äh va fan....du kanske har rätt!
Mest upplagd sörja på webben när han dör vinner!
Jag är på...