torsdag 25 mars 2010

Borde Bjästabor vara existensberättigade?

Nu har även jag sett Uppdrag granskning om tjejerna i Bjästa. Min spontana reaktion var; Urbanisera hela Norrland! Späd ut generna! Skapa ett ghetto eller nåt! Allt är bättre än det där.*
Det handlar alltså om det här (se det!) eller det här (om du inte orkar se, fast du bör orka!).
Att ungarna i Bjästa är naiva och påverkade av grupptryck får man väl ha överseende med, de är ju ungar (om än jävla såna), men jävelkvinnan på 51 år som i telefon som sitter och kläcker ur sig visdomar som: "Jag tycker inte att han verkar vara en person som behöver det. Han ser bra ut och han är snäll" och dessutom glatt medger att "fakta" bakom deras åsikter kommer från bekantas bekanta får mig att vilja röja kalhygge av hela hålan. Hate to brake it damen men alla dåliga människor ser inte ut som Quasimodo. Det hade varit smidigt men nej. Den här stilige dirigenten till exempel:
Han brukade slå ner sina offer med knölpåk och sen våldta dem, levande som döda. Han erkände trettio mord. Det trodde man inte va? Han var ju snygg. Han behövde väl inte det? [insert fem random svordomar] kärring!

Att sedan vuxna människor (i det här fallet killens mamma) startar facebookgrupper för att rentvå killen är för mig som redan känner ett väldigt förakt för just facebookgrupper totalt förstummande. Att dessa grupper och andra forum på nätet blir till klotterplank för pubertala jävla skymfningar om offrets fitta hit och pålar dit och att hon fan borde våldtas som straff... äh, jag vet inte. Att ett flertal av de namn man hann se bland medlemmarna verkade vara fallosrelaterade alias för små killar som drömmer sig till utlösning varje natt om att någon gång få bli en värdig del av flashbacks elit gjorde bara det hela ännu mer tragiskt. Vad sägs om Greger Flens? Eller Olof Ollonkvist? Vad sägs om att samtliga av det tiotalet killar jag kollade upp var med i minst en sverigedemokratgrupp? Gör föräldrar sånt där? Vill man som förälder sitta och läsa uppmaningar om våldtäkter och våld över lag? Jag trodde att såna där masspsykoser krävde en karismatisk ledare och ledde till folkmord.

Väldigt många vet väldigt mycket om det inträffade. Jag antar att det är för att de är begåvade med många bekanta som i sin tur har bekanta eftersom ingen annan än han och hon egentligen vet. Att hans utsaga stämde överens med hennes och att han faktiskt blev dömd är inte så noga. Nån säger: "Hon har ju velat det", nån annan säger: "Alltså ta det inte på fel sätt men hade hon blivit våldtagen nu hade hon nog lärt sig en läxa ". Läraren som är ansvarig för mobbing på skolan säger: "Vi måste vara neutrala, vi kan inte ta parti" om och om igen, åtta gånger på mindre än två minuter. Lite som ett mantra. Rektorn på skolan har missat hela pöbeln för hon har ingen utbildning i internet.
Prästen i kyrkan tycker att killen är välkommen på skolavslutningen trots att han faktiskt fått byta skola tillfälligt och trots att besöksförbud utfärdats för att skydda tjejen. Kyrkan är öppen för alla menar han. På vilket sätt är kyrka öppen för henne?

Åter till psykosteorin. Killen kommer till kyrkan. Med sig har han en blomma till varje tidigare klasskamrat som han delar ut medan applåder och jubel bara eskalerar.

Hail the rapist???

Även detta har pöbeln åsikter om. Nån tycker till exempel: "Filmen gör honom oskyldig. Tror faktiskt inte tjejerna hade kramat om honom om han vara skyldig...Jag hade varit rädd för honom då."
Den här kommentaren är så urbota dum att jag blir mållös. Liksom någon som var imponerad över blommorna. De kostar ju mycket.

Senare samma kväll våldtar han en tjej till. Han döms även denna gång. Hans dna hittas i hennes trosor. Ungefär här nånstans blir varenda jävla byfåne, från fjortis till kärring, Horatio Cane och berättar att dna:t var svagt??? Eller att dna:t hade kunnat vara hennes lillebrorsas och att det skulle ha kunnat förflytta sig till hennes trosor i tvättkorgen. Att han blir dömd går liksom inte in.

Killen sitter nu på sluten ungdomsvårdsanstalt. Mamman verkar facebooka. Tjejen 1 går i skola femtio mil hemifrån. Tjejen 2 går kvar i Bjästaskolan och fejsar mobbing, förtal och påhopp. Tjejen med de kreativa ideerna innefattande pålar säger att hon inte bryr sig så mycket längre. Hon vill inte veta om han har gjort det. OM?

Själv sitter jag och funderar på bästa sättet att jämna ett samhälle och lejonparten av dess invånare med marken. Jag har inte ens ord för min avsky. Det handlar om barn! Barn och offer!

*Denna reaktion var just det; spontan. Även jag inser att det inte är nån hållbar strategi.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med.
Kunde man inte späda ut detta sketna inavelssamhälle?

Prästdjävlar,skolchefer och rektor, fy fan!!!
Är det några som skulle straffas och förföljas. är det fittor som dessa.

Fy fan!
Må ni brinna i helvetet !

RaQ sa...

Jag är glad att det inte bara är jag som spårar ur.
Nu när jag har lugnat mig lite och kollat på Debatt inser jag att det faktiskt finns mänskliga Bjälstabor också, men de andra kan fan brinna, det har du rätt i.
Sannerligen.

Re-volta sa...

till eric och alla andra med för den delen: det här händer nu också, nästan samma sak, i tätorter, förorter, huvudstäder, överallt där människan tillåts sprida sin skit. så vi kan gjuta in hela bjästa i betong och droppa i nån hamn; problemet kvarstår dock.

eve sa...

hahaha, älskar din bloggstil och jämförelser, keep going! :)