tisdag 2 mars 2010

Fulteve?

Idag började de visa mörkrumsdejting på femman. Jag såg bara de tjugo sista minuterna men jag fick en uppfattning, rätta mig gärna om jag har fel (fast då måste du erkänna att du kollade på hela programmet... pinsamt).

Det hela går ut på att folk ska dejta i mörker. De träffas ett par gånger och ser om det klickar typ. På slutet får de se den de kärat ner sig i mest.

Det är så naivt men ändå gulligt på nåt sätt. Killarna blev nöjda, mimade "wow!" och tyckte att de ganska vanliga tjejerna var jättefina. Tjejerna däremot blev helt förkrossade när de såg att det inte var varken Jude, Brad eller Wentworth som var så kärlekskranka att de sökte hjälp av femman. Ett par hookade faktiskt upp men de två andra tjejerna packade väskorna och drog snabbare än tv-reklamen börjar på Discovery eftersom killarna som råkat vara jävligt bra hångel och sällskap i mörker bara var normala i dagsljus.

Om man söker så ivrigt efter kärleken att man ställer upp i ett sånt här program torde man ha testat allt. Alla som någon gång varit på nätdejt är ju på det klara med att telefonröst, msn-personlighet och brevskrivare inte alltid faller på plats med den fysiska gestalten. Ändå står de stackars dumpade killarna och fäller en tår av molesterad självkänsla medan tjejerna joggar iväg med sina rullväskor och känner sig en aning för snygga.

Pinsamhets-tv har fått ett nytt signaturprogram. Nästa vecka ska jag definitivt se hela.

Inga kommentarer: