söndag 13 januari 2008

Middagens vara eller inte vara

Jag älskar att laga mat. Jag tror att jag är rätt duktig på det också. Däremot hatar hatar hatar jag att laga mat till mig själv. Jag skulle nog kunna leva på frigolit och vatten om det inte hade gnisslat så förbannat mot tänderna. Mina ex har haft det ganska lätt vad gäller mat. Jag lagar all mat bara jag slipper diska. Ingen av dem har haft nåt emot det, den senaste hade dessutom diskmaskin.

Idag ska jag fixa pannkakor. T:s fel, det var hans snack som fick mig att få för mig att det är så gott att det är värt besväret. Visst, det är skitgott men pannkakor men hur fan åstadkommer man nån som helst motivation för att ställa sig i köket i typ en halvtimme för att sedan äta upp skiten på fem minuter framför tv:n? Dessutom blir det en massa disk när man har lagat mat. I mitt så kallade kök finns bara en diskho och för att använda den får man kila in sig mellan den och en hylla för att komma åt. Det är inte bara tråkigt, det är även jävligt oergonomiskt. Tur att man inte låter i-landsproblemen komma åt en.

Jag hatar söndagar också.

Inga kommentarer: