söndag 27 januari 2008

Söndag

Idag har inte bara Göte och Göta namnsdag utan även Götilda. Vilken tur att alla som heter så också fick vara med.

Jag avskyr även denna söndag.

Några ord som borde bannlysas i personbeskrivningar så som kontaktannonser eller dylikt:
Busig
Happy
Tokrolig
Vintrar eller andra årstider
Jordsnurr
Mysiga hemmakvällar
Långa skogspromenader
Ögonsten
Ungdomlig

Jag har även haft tid att fundera på min garderob eftersom söndagen är den heliga tvättdagen i mitt hushåll. Är man sund om man äger åtta munkjackor? Är man läskig om man aldrig har en udda strumpa över efter tvätten?

Jag har utöver allt detta kreativa tänkade i smyg önskat mig en egen handyman som skulle kunna bo i min enda garderob. Honom skulle jag ta fram när saker behöver fixas som jag inte klarar själv. Naturligtvis klarar jag allt själv. Jag är uppvuxen med en ensamstående mamma som kunde allt själv och naturligtvis är jag inte sämre.
Min mamma gav mig en slagborr i julklapp ett år (jag blev iofs skitbesviken, jag hade ju önskat mig en brandsläckare) men motiveringen att det är så jobbigt att behöva förlita sig på andra och låna verktyg. Hon är fan vis. Jag älskar min slagborr (och det hänger numera en egenhändigt inköpt brandsläckare i hallen)! Jag ringer inte fastighetsskötaren om det inte handlar om elgrejer för där går min gräns. Det enda jag inte fixar är mitt badkar. Det är skitjobbigt. Det åker iväg en bit ut från väggen varje gång man ställer sig i det. Jag utgår ifrån att det är de där små jävla fötterna på de inre hörnen som behöver skruvas ut lite men hur i helvete fixar man det själv? Det är där min handyman skulle komma in för han skulle inte bli sur över att behöva lägga sig på rygg i den äckliga hårdammassan under badkaret och skruva till fötterna. Jag skulle naturligtvis göra en insats och lyfta karet. När han var klar med det skulle han få fixa stoppet i handfatet. Eller nä; Jag kan fan själv. Det är ju liksom ändå söndag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sägs om: "Här har du mig en grabb på femtio år som söker en livlig puma för vänskap kanske mer."

RaQ sa...

Han är tagen!