torsdag 31 januari 2008

Vad är grejen

Jag har en gång sett en rolig reklam för nässpray. Det var rätt nyligen men jag kommer inte ihåg vad det var jag tyckte var kul, har för mig att det var nåt simpelt som att ett ord sagt med nästäppa blev ett lite snuskigare ord. Min humor kräver oftast inte mer än så. Men utöver den enda gången har jag aldrig sett nån snorreklam där de har satt sig och hållit för näsan för att höra hur man låter. Hur svårt är det? N och m funkar inte. Utöver det låter man inte så värst konstig. Jag tror inte att man säljer mer nässprej för att man är lite galen och tar i iöverkant med skojigheterna.
Jag är övertygad om att de som skapar sån reklam är stöpta i samma form som idioterna som dubbar. Om man nu är för snål för att spela in en svensk yesreklam kanske den tyska ungjäveln inte behöver säga nåt i bild. Ingen ingen ingen tror att han pratar svenska när munnen formar skit ner dig men rösten säger jag vet. Jag kör Grumme och kommer definitivt fortsätta med det (Förlåt du stackars lilla barn som måste stå och hänga tvätt på din lilla skärgårdsö år efter år, men se det från den ljusa sidan, du är iaf miljövänlig).

Inga kommentarer: