fredag 4 januari 2008

Min tjock-tv och jag

Jag är rätt tv-skadad. Jag kan gräma ihjäl mig om det inte är nåt på tv på en hel kväll vilket egentligen är rätt obegripligt för jag kollar ändå inte. Det kan vara bra grejer på en hel kväll (mm, fet chans men ändå) och likförbannat sitter jag och gör nåt annat istället. Jag somnar däremot till tv:n varje kväll. Det är inte det enklaste för jag måste somna till något bra. Alltså kan mitt läggdags diffa på flera timmar beroende på tv-tablån. Discovery var min sängkamrat före jul. De hade den goda smaken att visa Mike Rowe's Dirty Jobs klockan tio på vardagskvällar. Nu vet jag inte vad som går vid den tiden, men det lär ju ge sig.

Egentligen är det få program jag verkligen uppskattar. Jag är för okulturell för tvåan, jag har nog aldrig sett ett program på tvåan nånsin. När jag bläddrar förbi är det ibland program på samiska eller finska eller så. Om jag sätter på text-tvsidan 199 då kan det iofs bli spännande eftersom man förväntas kunna samiska så textningen hör till nåt helt annat på ettan.
Ettan fångar sällan mitt intresse heller. Det är svårt att anamma en kanal som ser På Spåret som den ultimata fredagsunderhållningen.

Visst har jag favoritserier men dem ser jag när det passar mig. Heroes, Dexter, Scrubs... tja, det var väl alles för stunden.
Däremot älskar jag skäms-tv; Lyxfällan och Du är vad du äter kan få mig att rodna och nästan yla av pinsamhet. Det är så smaskigt så hälften vore nog. Eller älskar och älskar, jag brukar iaf lyssna med ett öra när det beger sig. Självklart kollar jag stenhårt när de i Du är vad du äter visar upp vad folket har ätit under en vecka också, jag kanske till och med pratar lite med tv:n då.

Lyteskomik finns det för lite av också. Jag ser mig inte som särskilt ond för det, jag skrattar ju med och inte åt... Snickeriet och Plötsligt i Vinslöv var nog bannemej SVT:s förtjänst när jag tänker efter. Jag skulle gärna se en uppföljare på En annan del av Köping. Hur gick det egentligen med Kärleken för Linda och Mats? Fick Mats nåt körkort? Var har Tobbe ont idag? Säger Micke nåt mer än pappa och kärlek?

Äh, det är nog nyttigt att vara så mätt på tv som jag är ändå. Eller det hade nog varit det om man hade gjort nåt vettigare av tiden. Men vem är perfekt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha...
Aaaaahahahahahahahahahahahahahahahaha... Ahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaahahahaha...
Hihi...
Hahahahahahihihihahahahaha...
Ahahahahaaaaahahahahahahahahaha...

RaQ sa...

Jag hör dig i mitt huvud när jag läser.