torsdag 27 december 2007

Köttig


Jag älskar kött. Inte så mycket att jag måste äta det varje dag. Inte ens så mycket att jag brukar laga mat med kött i hemma men jag tycker verkligen att det är skitgott. Jag slutade äta kött i nåt år men åkte dit på att jag fick en grym grön curry (som jag bestämt visat att jag inte villa ha varken oink, kuckeliku eller muuuu i) som innehöll thaigris. Den var så god att jag firade min återupptäckta kärlek till kött med att spendera mina sista bath på en BK-burgare till frukost klockan halv fem på flygplatsen på vägen hem. Om jag börjar fundera lite kan jag egentligen inte stå för att jag äter djur men om jag låter bli smakar det mumma. Enda gången jag verkligen ifrågasätter mitt leverne är på jul.
Normalt äter jag kött ungefär tre gånger i veckan, på jobbet. Idag har jag ätit kött tre gånger. Lamm, gris och lamm igen. Igår likaså. Dagen innan; samma sak. Dagen innan det var julafton och den ska vi inte ens snacka om. Den kan man summera med kött.
Imorgon lämnar jag släkten och köttet. Proteinstinn och lite fetare. Hur ska jag överleva?

Jag har spelat händerna ömma på Guitar Hero. Jag är rätt kass. Men jag känner mig lite småtuff när jag kör easyversionen på Killing in the name. Berätta aldrig det för någon.
Ännu hemligare är att jag är om möjligt ännu sämre på Singstar. Be afraid S & T, be very afraid.

Inga kommentarer: