torsdag 27 december 2007

Road Rache


Om bilar och lugnande gick ihop hade bilkörning varit det enda tillfället i mitt liv jag verkligen skulle behöva sederas. Jag är rätt kass på att köra och han som godkände min uppkörning borde på allvar anmälas.
Mitt ordförråd blir helt plötsligt begränsat till fritt sammansatta ord där första delen oftast består av nån form av bil (läs taxi- stadsjeep- volvo- etc.) och andra delen någon form av nedlåtande yrke/epitet (läs hora, fitta, idiot).
Kör jag någon är jag tyst, kör jag ensam kan det låta så kreativt som; -Men gud vad konstigt, har du inga blinkers? Nej, just det, du är ju en jävla taxihora! Detta är inget jag är stolt över men jag skrattar ganska gott åt mig själv. Även solen har sina fläckar.

Och nej, rubriken är inte felstavad.

Inga kommentarer: