torsdag 6 december 2007

Viva Lyxfällan


Men varför flyttar ni och tredubblar hyran om ni har ekonomisk kris?
-Vi ville så gärna bo här.

Men varför har ni inte betalat hyran?
-Jag har ingen internetbank. Och så är jag slarvig. Eller uuuuuuuuh, jag ska betala räkningarna på jobbet men jag har varit slarvig.

TV:n? Är den er eller är den köpt på avbetalning?
-Den är vår. Micke sålde en bil.
Så den är betald?
-Ja, men vi hade lån på bilen.

På ett och ett halvt år har ni gått från inga krediter till 40 krediter. Från 0:- i skuld till 625000:-

Naturligtvis löste sig allt till slut...

Hur kändes det att flytta nu då?
-Ååh, det känns jättejobbigt. Alla mina blommor alltså. Vi hade nio fönster där. Här har vi två.

2 kommentarer:

Noa sa...

Inte ens dina väl utvalda citat kan ge samma "höja-ögonbrynen,mittvecks-rynka pannan,tveksamt-gapande-min-med-halvslutet-vänsteröga"-effekt.
Jag försökte själv avfärda min chock över hur inte bara en, utan två personer kan vara fyllda med hallonsaft istället för någon bättre lämpad substans i övre delen av kroppen. Det misslyckades lite halvt och här sitter jag nu, flera veckor senare och skämms för deras föräldrar.

RaQ sa...

Inte bara veckor utan månader. Jag är fortfarande fascinerad, jag nämnde dem senast igår.