måndag 11 februari 2008

Dubbelsuck

Jag förstår fan folk som fortfarande ringer med Telia och inte har bytt elleverantör. Jag har faktiskt bytt teleperatör en gång. Det var nånstans runt Palmemordet och jag misstänker att det var skitjobbigt fast jag förträngt det för jag drar mig nåt så grymt för att göra sånt där. Jag antar att det är därför vissa av de kackigaste och dyraste (läs; Fortum, Telenor) bolagen fortfarande går med vinst.
Jag blev övertalad av en jävla idiot (jag ska döda dig om jag nånsin ser dig, säg till bara, jag vet inte vad du heter) att byta bredbandsleverantör till Glocalnet. Jag ringer med dem och har alltid varit jävligt nöjd. Jag frågar människan specifikt: Nu kommer det alltså INTE kosta någonting förrän jag fått modemet installerat och min andra bindningstid gått ut? Nej då, säger den. Du ringer oss när du vill ha modemet installerat och när allt är igång. Fine! Jag frågar igen, för säkerhets skull. Nej då, det kommer inte att bli nån dubbel fakturering.
Extra lägligt är att den här jävla idioten ringer två veckor före jul. Över jul händer ju ingenting, därav min fixering vid huruvida jag kommer att få betala dubbelt eller inte.

Som en liten bonus till min roll som min egen Sverker säger killen på Comhem när jag ringer för att avsluta mina affärer med dem att: Men du skulle ha kollat med oss först. Vi kan få ner priset till lägre än Glocalnet. MEN FÖR I HELVETE!!!! SKULLE DET FÅ MIG ATT GILLA DEM? Tror han att jag blir typ glad och vill ha kvar dem när han säger rakt ut att jag betalar överpris? Eftersom jag är jag var jag ju tvungen att ifrågasätta detta och undrar naturligtvis; Hur skulle ni få ner priset då? Äh men asså; Du kan ju går ner i bandbredd...
Eller inte din jävla tönt!! Det är väl för fan inte samma sak. Nu kommer jag aldrig byta tillbaks.

Hur som helst: Idag skulle jag ringa och be dem komma och installera modemet för att komma igång till månadsskiftet när mitt andra abonnemang går ut. När jag kommer hem ligger en faktura på hallgolvet. Mitt icke använda bredband kostar från den 17 januari till den siste mars 344,91:-
Naturligtvis slänger jag mig på telefonen, peppad som fan. Hinner bli rätt opepp innan de 25 före mig i kön är klara. Kommer fram till nån liten Elin eller nåt som säger att iom att hon inte har några underlag (för att säljhoran inte skrivit in något) kan hon inte hjälpa mig. Hon försöker seriöst att få mig att ge upp. Fet chans. Hon går och frågar nån som vet och kopplar mig sedan till uppsägningsavdelningen där jag får dra hela skiten en gång till.
Killen där ger upp med en gång och kopplar mig vidare till ytterligare en stackars tjej. Jag drar allt igen. Den här tjejen är antingen less på sitt jobb eller så har nån av de andra varnat henne. Hon är jättehjälpsam och inser precis hur mycket jag är beredd att bråka så hon frågar snällt om jag vill dra summan från denna fakturan eller nästa. Jag svarar denna.

Nu börjar det svåra. Tjejen på fakturaavdelningen kan inte räkna. Hon får det till att jag ska betala 437:-. Hela fakturan var på 806:- från början. 460:- är hemtelefoni. Jag frågar hur hon kan få det till mindre än telefonidelen? Hon försöker förklara. Till slut förklarar jag på ett mycket pedagogiskt sätt för henne hur hon ska räkna. Ja må vara en subba men jag är fan rättskaffens. Till slut fattar hon men då är det försent. Det hela slutade med totalt 220:- rabatt eller 25:- minus på telefonin och en månads gratis bredband. Ska man skratta eller gråta?

Snart ska jag byta mobiloperatör. Valium någon?

Inga kommentarer: