fredag 22 februari 2008

Urk

Jag vaknade med feber imorse. För att få dagen att gå har jag kollat på två filmer. Jag har inga större krav på filmer när jag är sjuk och därför fick jag för mig att jag skulle se två komedier. Den första; Idiocracy, var ungefär vad jag förväntat mig och det kan hända att jag faktiskt skrattade en gång, jag kommer inte ihåg. Den andra däremot hade jag väl kanske nån form av förhoppning om att den skulle kunna vara lite småkul men ack, vad jag bedrog mig. I now pronounce you Chuck & Larry vad om möjligt mer amerikainfekterad än Independence Day som hittills varit en av mina absolut värsta filmer. Vilken jävla dynga! Hade den varit dansk hade den kanske kunnat vara lite småkul men att göra en amerikansk film om nåt så gudbevaremigläskigt som bögar var nog det årets sämsta idé. Hela filmen var en skitnödig orgie i klyschor som flera gånger fick mig att vilja spy. Klimax kom när de i slutet för att sona sitt brott (att fejkböga för pengar) blev benådade på villkoret att de skulle göra en bögbrandmanskalender för att samla in pengar till aids. Suck! Att jag ens bemödar mig att nämna skiten, den borde grävas ner och glömmas bort, helst för längesen.

Inga kommentarer: