torsdag 13 november 2008

Bakom mina musikmaskiner


För bara 699:- får du dessa tuffa solglasögon. De är ju fantastiska! Varför har ingen kommit på idén tidigare? I ett land som Sverige innebär de här glasögonen att du skulle kunna lyssna på din musik (här hade jag tänkt stoltsera med fakta om antal soldagar i Sverige per år, men ingen, ingen i hela Sverige, vill räkna ut denna deprimerade statistik, så jag höftar) så mycket som typ femtio dagar per år. Fast iofs, hade jag haft så tuffa glasögon/musikmaskiner hade jag kunnat tänka mig att flytta till varmare breddgrader. Jag tänker inte avslöja var de säljs för det vore för nesligt om alla mina kompisar dök upp i likadana ett halvår från nu, när vi för första gången igen ser solljus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

en gång sms:ade jag till det där numret dom gör reklam på i tv för att fråga hur många fler regndagar göteborg har jämfört med resten av landet. de kanske vet hur många soldagar sverige har med?

RaQ sa...

Ja, kanske. Jag är Göteborgare från början och tar för givet att det är många fler regndagar där än här iaf. En kompis skickade in: Älskar Jowan mig? till det där numret. Jag tror bannemej att de svarade ja. De verkar veta precis allt.