torsdag 20 november 2008

Jag mediestrejkar och skäms.

För någon månad sen bestämde jag mig för att, efter att ha läst om den lilla blonda rika flikkizen åtta gånger sammanlagt i våra två gratistidningar på en dag, bojkotta dem båda två. Beslutet har bara varit till godo, jag kan inte ha missat ett skit sen dess.
Nu har jag insett att jag nog måste utöka min bojkott då både SVT och TV4 har haft med ovannämnda flikkiz i varsitt debattprogram.
Käre värld! Vad fan är det som händer? Folk dör i världen, barn misshandlas till döds av sina föräldrar medan det sociala ser på. Al Qaida tänker minsann fortsätta med terrordåd. Det är blixthalka på våra vägar. Ja men jag vet: Jag är Sveriges Television. Jag är inte reklamfinansierad utan vill stå för kvalitet och mångfald. Framför allt vill jag att folk ska betala för att titta på mig för att jag är så jävla seriös. Jag tar in en fjårtis från öfvre och låter henne tycka till för det är nog vad licensbetalarna vill ha. Klipskt. Verkligen klipskt.

Jag har inte en jävla aning om vad hon fick tycka till om i något av programmen och jag vill fan inte veta. Jag kan inte se något som helst av intresse i vad hon skulle kunna ha att säga om nånting överhuvudtaget och undrar vilka ljushuvuden på de två kanalerna som faktiskt tyckte att de kommit på en bra idé. Jag skäms å era vägnar.

Jag är less på Mikael Persbrant och Helena Bergström. Jag är less på Rickard Sjöberg. Jag är less på Per Gessle. Framför allt är jag less på att småtjejer som lägger ut dagens outfit som en jävla happening får tv-tid i något annat än trean och femman.

Less! Less! Less! Leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeessssssssssssssssssssss!

Inga kommentarer: