måndag 10 november 2008

TV - Thinner för folket?

Man kan lära sig så vansinnigt mycket av att titta på tv. Jag känner mig helt späckad av kunskap efter att ha lärt mig följande:

Om man som quinna är med i Ensam mamma söker är drömkillen en sk Toastmasterkille. Jag hoppas å så hårt att ingen jag känner nånsin ens tänkt det uttrycket, än mindre yttrat det. En man som ställer upp och tävlar om en morsegunst kan lätt slänga sig med fina tankar som: Jag skulle absolut kunna vara bestämd och konsekvent mot barn. Jag har ju husdjur (i bild; två gröna jätteundulater).

Om man är med i nåt av alla Hundenhartagitövermittlivprogram är man dum i huvudet. Det är inte, inte, inte okej att ha en hund som skiter i dina barns sängar. Man ska inte hoppas att hundjäveln inte kommer att välta ens barnvagn, det ska inte ens finnas på kartan. Att alla dessa människor som inte klarar av att uppfostra en hund alltid har barn får mig att ytterligare älska dem och se fram emot kommande generationer gasmongon.

MTV borde fan skämmas. De har sina Sms:aindittochdinkärleksnamnförockerprisochsehurbranipassarihoptjänster som stackars fjårtisar skickar in till med sina kontantkort. Hela fenomenet är förkastligt men jag hade köpt det om de iaf kunde vara lite jävla gulliga istället för att skriva följande om Martin och Isabel:
Är du blind Martin? Hon står för f:et i ful.
Fy fan för den som nog kände sig jävligt fyndig när han (jag utgår faktiskt från att det är en han, my bad om inte) kom på att det var ett vettigt svar på random fjårtisnamn. Tänk om det är Fulisabel själv som skickat in. Vilken jävla valuta för pengarna hon fick. Oavsett vad så borde MTV på riktigt fundera på vad fan de har för skit i sändning och ge stackars Fulisabel eller hennes Martin en hundring rätt in på Comviq Kompiskortet.

6 kommentarer:

Re-volta sa...

och det är ju inte ens nåt F i isabell/isabelle/izahbellleeh.
skitkonstigt.

RaQ sa...

Jag vet. Skitkonstigt. Man kanske ska ha överseende med de lägre stående.

Fredrik sa...

Bra åsikter. Tycker jag alltså.

Anonym sa...

Stackars Isabel, både ful och dum.

Om man messar in till en sådan tjänst bara för att få se sitt namn en sekund i TV, så får man faktiskt skylla sig själv...

RaQ sa...

Berka: Nu kan det ju vara så att Martin är den dumme i den konstellationen, det framgår inte.
Klart de är dumma, de är fjårtisar, men det är ändå förkastligt att tjäna pengar på de mentalt mindre bemedlade.

RaQ sa...

Fredrik: Tack