tisdag 14 oktober 2008

Engla vs Jävla

Jag har aldrig gillat namnet Engla. Änglar är döda. Min systerson Alexander fattade inte heller riktigt grejen med det namnet när han var liten. Första gången han träffade en bäbis vid namn Engla kontrade han med; -Om hon får en syster kan den heta Jävla. Han är en mycket vis kille.

I Sjukhuset på tv3 får man följa en gravt anorektisk Engla-Louise på 29 år och 26 kilo. I min fantasi har hon en syster. Systern är så gigantiskt jävla jättetjock. Hon jobbar med squashing, tjänar multum och köper ister för pengarna. Hon heter Jävla-Louise.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är hemskt glad att jag bara heter Louise....

& jag hoppas att du mår bättre nu!

Kram
från regngrått Gbg där jag är hemma med sjukt barn...åhh vad kul...INTE

RaQ sa...

Jag är fortfarande helt utslagen, jag verkar resistent som en hundraåring. Lika bra att vi inte sågs för man känner sig som en smitthärd.
Här är det höstfint men det skiter jag i för jag har inte ens dragit ifrån gardinerna.
Hoppas barnet kryar på sig.
Puss och kram