tisdag 21 oktober 2008

Heaven, I'm in heaven


Idag har jag hittat världens bästa godisaffär; Lakritsroten. En liten liten affär med så mycket lakrits att jag fick svindel. Tjejen som har den är fantastiskt trevlig och utbudet var helt fantastiskt. Lite som en orgie i just lakrits. Hon har dessutom den goda smaken att köpa in godis från Island, världens klart bästa lakritsland som för övrigt kan vara det enda land där en av de ledande godistillverkarna nu, tjugohundrajävlaåtta, fortfarande är uppkallad efter Lille Svarte Sambo, Scans motsvarighet heter SS och största rederiet fram tills för bara några år sedan hade en swastika som logga, men skit i det, nu snackar vi lakrits. Frukt är inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli godis. Lakrits är godis.

Håller du inte med har du dålig smak och då bryr jag mig inte. Håller du med så raus till Odengatan 15 och stöd den här fantastiska människan som liksom grädde på moset hade fantastisk musiksmak!

3 kommentarer:

KellyKorv sa...

en vän som varit på island kom hem med godis som innehöll kloroform. de smakade iofs inte lakrits men du som har koll på island kanske känner till dem ändå? opal hette dom. små tablettaskar. de smakade inte gott, men tungan vart bedövad när man åt dem och det är ju alltid lite roligt.

KellyKorv sa...

jaha va smart jag är då. efter lite googlande hittade jag dem på en blogg som du länkat till och som du kommenterat. http://barnenisomalia.blogspot.com/2008/07/jag-vet-vad-gud-heter-men-jag-kallar.html

sjukt snygg förpackning i alla fall.

RaQ sa...

Jadå, jag har järnkoll på Ópal. Jag är isländsk. Det finns svarta såna som är fantastiskt goda, råsalta. Du har rätt, de blå är inte goda men lite roliga. Mikaels (barnen i somalia)sambo är också islänning så även Mikael har järnkoll.