onsdag 28 maj 2008

Dummaste frågan idag


På expressens vedervärdiga hemsida står det om Eija-Riita Berliner-Mauer som är gift med Berlinermuren. Jag tycker att hela fenomenet Eija-Riita Berliner-Mauer är lite gulligt om än mycket märkligt. Vad pratar de om? Hur ligger de? Hon har iaf funnit sig i att han (för det är en han, det säger Eija-Riita Berliner-Mauer, jag hade nog satsat mina pengar på en hon, men vad vet jag? Är jag gift med den kanske? Heter jag möjligtvis RaQ Berliner-Mauer? Nej, just det!) inte drar in några pengar till hushållet och att han inte klyver ved.
Hon har nio egenhändigt byggda modeller av sin make och gillar nummer nio bäst för att den är "stor, välbyggd och lyxig". Det är ju egentligen inte mycket som skiljer oss åt. Vem vill inte ha en sån man? Modell nummer sex kommer på andra plats, den är gammal, från sjuttiotalet. Ska du säga som är femtiofyra.
Små petitesser som eventuell svartsjuka från de andra, mindre populära, modellerna befattar hon sig inte med.

För att piffa till artikeln har expressen även lagt till frågan på bilden. Så gör man på en seriös avisa idag serru. Frågan är skittöntig, liksom alternativen, men ; Jag blir lite nyfiken ändå. Vilka är det som valt att de går igång på globen? Eller operahuset i Sydney? Jag ångrar lite att jag klickade Taj Mahal när jag tänker efter, jag skulle ju ha valt lutande tornet i Pisa såklart! Hur tänkte jag?

2 kommentarer:

Re-volta sa...

hon har även ett gilijotinmuseum i sitt hem. ba såru vet.

RaQ sa...

Raffigt. Den som ändå hade det! Man borde unna sig ett.