lördag 10 maj 2008

Jag tar på mig läderkåbbojhatten och sjunger

Idag vaknade jag med ett bluesriff i huvudet. Du duru du du du vet.

Jag ser ordjakten på tv
Du duru du du
Orkar inte resa mig upp
Du duru du du
Fjärrkontrollen är i sängen
Du duru du du
Ingen gissar rätt på ralltraupp
Du duru du du
Fast det står elektrisk trappa
Du duru du du
Mitt hår ser ut som Michael Boltons
Du duru du du
Klockan 9 ringde Andreas
Du duru du du
Han jobbar på ett undersökningsföretag
Du duru du du
Jag brukar inte svara
Du duru du du
Det har blivit en sport
Du duru du du
Att kolla hur många gånger
Du duru du du
De ringer innan de ger upp
Du duru du du
Förra helgen blev det tretton
Du duru du du
Andreas är dum i huvudet
Du duru du du
Jag ska ringa honom hem
Du duru du du
Gärna runt en klockan fyra
Du duru du du
Fyra på morgonen
Du duru du du
Jag bad honom dö och sluta ringa
Du duru du du
Nu är det barnmorskorna på tv
Du duru du du
Jag har hämtat fjärrkontrollen
Du duru du du
Alla skriker och vrålar
Du duru du du
Får mig nästan att kasta upp
Du duru du du
Hittade en mogen avokado
Du duru du du
Avokado är gott
Du duru du du
Nu har jag ätit klart min frukost
Du duru du du
Klockan är fem över två

Jag inser att det kommer fortsätta låta sådär i mitt huvud resten av dagen. Varje mening max fem stavelser. Ett Du duru du du mellan varje. Jag tror att det är dags för en bläcka ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad jag saknar dig
Du duru du du
It has been too long
Du duru du du
Vi måste ta en öl
Du duru du du
Eller sju
Du duru du du
/ V

RaQ sa...

Fan, hör du samma sak??
Du duru du du
Jag trodde jag var one of a kind
Du duru du du
Ja, vi måste fan ses
Du duru du du
Bjud hem mig till villan
Du duru du du
När det blir lite varmt igen
Du duru du du
Eller kanske lite Tanto
Du duru du du
Vi får se vad det blir

Seriöst. Vi måste höras o ses.
Puzz å kjam