lördag 10 maj 2008

Red Road

Jag har just sett filmen Red Road. Jag kommer inte ihåg vem som tipsade mig om den och jag har dragit mig rätt länge för att se den för att jag inte har varit på rätt humör. Jag är aldrig på rätt humör men ibland tvingar jag mig. Jag blev helt såld. Jag vet egentligen inte vad jag gillade mest. Eller jo, utöver att det var en suverän film så fick jag nästan gåshud av husen på Red Road i Glasgow. 31-våningar av asbest och betong som med sina 31 våningar blev Europas högsta bostadshus tidigt 60-tal. Tänk vad clever de kände sig då. Nu har huset hunnit asbestsaneras, bli utdömda och omvandlas till flyktingförläggningar och studenthem.
Hade jag varit kille hade jag haft stånd nu. Jag vill typ flytta dit och bo på 31 våningen. Eller nä, jag hoppar det, men jag skulle vilja se dem innan jag dör. Nånting med misär kittlar mig på helt rätt ställe.
Se filmen. Jag har inte blivit så berörd sen Dead mans shoes... innan det var det nog Krigarens själ... innan det E.T.

2 kommentarer:

Re-volta sa...

jag förtränger det där med E.T.
du är bäst.
jag borde sträcka på ryggen.
ont.

RaQ sa...

E.T. sa jag bara för att vara tuff. Eller för att förtydliga hur sällan jag blir så gripen av en film, jag gillar knappt film ju.
T sa att det var du som pratat om den så sträck på dig. Lite smärta stärker ens karaktär.
Bästa jag sett sen dead mans shoes. Thankzzzzzzzzzzzzz