söndag 25 maj 2008

Ett litet sidospår

Jag är definitivt inget fan av Eurovisiongrejen. Det skulle inte alls gå ihop med min personlighet att vara det. Igår gav jag det dock en chans. Om jag ska se det igen vill jag ha en komprimerad version på en timme blankt, allt annat blir för långt. Eftersom jag ändå satt igenom alla tre timmarna så måste jag ju ventilera.

Charlotte Perelli:
Finns det nån kreativ makeup"artist" som skulle kunna avveckla den där svulstiga och ständigt närvarande honharkattögonsåvismetarpåetthektosotlookföratthonskaseännukattigareut-
fastviglömmerbortatthelaögononenfaktisktförsvinnervilketisinturledertillatthonser-
utsomnånharphotoshopatochbarakörtsmetautgrejentvågångerenpåvarjeöga-
litesomdendärläskigajagskaopereramigtillkattkvinna-looken?

Om det inte vore för den vore hon jättefin, tror jag, jag vet inte riktigt, jag har glömt hur hon ser ut utan.

Svensk röstning:
Två bidrag, ett i synnerhet, gav mig på riktigt mardrömsskräck. Jag trodde uppriktigt att jag skulle drömma panikdrömmar om Bosnien-Herzegovinas låt. En manisk liten Björn Kjellman med clownsmink som sprang runt som en tjackis bland tvättlinor och smattrade fram en konstig låt. Jag fick Vilseipankakanångest och var tvungen att gå iväg en stund. Utöver honom sprang en kvinna klädd som en docka runt lika hysteriskt. Jag blev arg när jag såg den och den satt liksom kvar hela showen ut. Jag drömde inte om det, thank you very much, inte heller om mitt andra skräckbidrag som jag lyckats förtränga, bortsett från att det studsar upp små fragment av skrikiga lackhorskor emellanåt. När alla låtar äntligen var slut var det röstning såklart. Island fick mer poäng än Sverige. Det har nog aldrig hänt, eller har det? Jag skiter i vilket. När det var dags för Sveriges röster blev jag riktigt mållös, sällan hänt men säkert angenämt för min omgivning, svenska folket gav tio poäng, ten points, till Bosnien-Herzegovina.
På min det-här-vill-jag-göra-innan-jag-dör-lista tillkom just: Jag vill veta:VILKA och framför allt VARFÖR?!?

Good evening Stockholm and thank you for a great evening. Here are the RaQi votes: Eller nä.

2 kommentarer:

Mikael K sa...

Jag drömde mardrömmar om zombies hela natten. Det måste vara relaterat.

RaQ sa...

Det måste det sannerligen.