tisdag 27 maj 2008

TV


Har du tänkt på att de aldrig tänder lampor när de går in i rum i deckarserier. De lyser med sina ficklampor som om det skulle göra dem mindre synliga för eventuella angripare. Även när någon tuffing skrikit CLEAR fortsätter de. Varför inte bara tända i taket? Mycket smidigare.

Vilket fantastiskt utbud jag har att vraka i när jag vill kolla på tv till frukosten. Ett program där en snubbe samlar in döda och delvis förruttnade råttor, inte mitt favoritdjur btw, tio i topp Britneylåtar och ordjakten där man ska gissa flicknamn utan vissa bokstäver, eller tv-shop på tv4+ som ser ut som det är ett gammalt tuggat vhs-band. Tur att jag inte vill köpa en strykmaskin, annars hade jag blivit besviken. OJ, nu står det en naken kille i en dusch på trean och försöker tvåla sig ur en fotboja. Spänningen tätnar. Det slutar nog med ett UR-program om danska butiker. Hett.

Inga kommentarer: