torsdag 10 juli 2008

DÖD ÅT TELENOR!

Jag funderar seriöst på att kontakta min gud Sverker.
Senast idag pratade jag om telenor och att jag förjävlahoppningsvis aldrig skulle behöva ha med dem att göra. In my face liksom. När jag kom hem idag låg det ett kuvert på hallmattan. Jag ska inte säga att jag blev förvånad för då ljuger jag.

En snabb repetition av våra senaste vändor:
De stoppar min portering till comviq, antar av ren inkompetens, de släpper spärren men råkar då slänga på tre ytterligare icke befintliga månader på min slutfaktura som blir på 735:- istället för 135:-.
Jag ringer och får en tafflig undanflykt och löfte om en ny faktura. 735:- dras ändå från mitt konto. Jag ringer, får veta att jag ska få tillbaks mina pengar nästan en och en halv MÅNAD senare. Enligt telenorhoran jag pratar med har de även dragit den korrekta fakturan. Cirka tre veckor efter att de dragits får jag tillbaks mina 735:-. Någon dag efter skickar de en pappersfaktura på de 135:-.
Har ni hört talas om miniräknare era jävla mammaknullande fittluder?
Som grädden på skiten skriver de att den ska betalas omgående. Vilket seriöst företag har öht mage att skicka en faktura utan ett numerärt förfallodatum? Jävla klåpare!
Jag skiter naturligtvis i omgående och anser att eftersom de suttit på mina 735:- i nästan en månad kan deras 135:- vänta en och en halv vecka tills alla andra räkningar ska in.
Men tji fick jag.

I kuvertet på mattan ligger en faktura på följande:
Avgift för pappersfaktura: 20,00
Påminnelseavgift: 50,00

Seriöst; Telenor får nog skaffa sig en lönsammare verksamhet. Man kan fan inte gå runt på en massa felfakturor och hittipåskit. Tänk alla som inte kollar utan bara gillar läget och kör autogiro.
Jag leker på riktigt med tanken på både ARN och Sverker. Det här är fan inte ok.
Vad hade hänt om jag inte spärrat dem på autogirot? Hade de haft firmafest för min skatteåterbäring?
Jag önskar att jag varit nördigare, jag hade fan dödat för att hacka dem. Eller hackat för att döda dem. Välj själv.

Inga kommentarer: