onsdag 9 juli 2008

Glennvilles finest

Det roligaste som kan hända här i Göteborg är trafikrapporten på radio. Man kör, man lyssnar på musik och helt plötsligt kommer han: Jå, så vår de en trrafiikrapporrt. Trre elljarr hår synts på efyrrann vid pattillä. De e en ko å två kalvarr. Räkna mä hasstigga innbrommsningarr. De vå alltsååå tree elljarr vid pattillä.
Jag blir lika glad varje gång det händer och jag hoppas i mitt stilla sinne att jag faktiskt allldrrrigg pråtaddä så.

Imorgon bär det hemåt.
Jag längtar mest efter min säng, min dator och naturligtvis mitt folk. Eller som vi säger här: Maj pipel.

4 kommentarer:

Papi Tom sa...

eh, men du pratar ju så? är det här nån slags göteborsk form av trippelironi eller vad är det frågan om!

ps. du behöver inte ordverifieringen om du har kommentarsgranskning. tips från coachen.

RaQ sa...

Nu funderar jag allvarligt på att aldrig mer prata. Bara gråta. På göteborgska. Typ grrrråååååt grrrråååååt.

Jajaja, jag tar väl bort ordverifieringen då.

Vad är det frågan om är en fråga, således borde du byta ut ! mot ?

Viktigpetter (läses med Lena Ph-uttal)

För er som inte visste:
Robban gråt mycket som barn.

Mikael K sa...

Jag förstår inte varför du inte ägnar dagarna åt att lyssna på Radio Partille. Det övergår mitt förstånd!

RaQ sa...

Jag lovar att lyssna på det om du rattar in det på mig. Mmmm, ratta...